Experimentul str. Memorandumului sau cronica unui posibil succes ratat

Publicat pe Actualizat pe

memoAm trecut, ieri, pentru prima oară că pieton pe noile trotuare de pe strada Memorandumului, şi nu am putut să nu constat erori care pot compromite acest proiect ce se realizează pe una dintre cele mai reprezentative străzi ale oraşului. Se ştie că şi în construcţii există „lucrări de artă”, însă realizarea trotuarului (de pe această stradă) este mai degrabă o lucrare meşteşugărească de calitate îndoielnică, şi asta nu neapărat din cauza muncitorilor.

Este responsabilitatea constructorului, a celui care urmăreşte proiectul din partea beneficiarului, oameni care ar trebui să aibă pregătirea şi cunoştinţele de specialitate să realizeze o lucrare în standardele prevăzute. Graba de a realiza o lucrare urbană importantă, intr-o zona critică a oraşului sub aspectul aglomerării, nu justifică tratarea cu superficialitate a lucrărilor.

Precizez că lucrul pe tronsoane nu a fost coordonat şi aşa cum se vede, există la capetele acestora în multe situaţii diferenţe de nivel, adaptarea încă în lucru la acest moment necesitând pante nefireşti pentru un trotuar stradal pe o arteră importanta – am sesizat diferenţe de nivel de 2-4 cm în 10-20 cm ceea ce înseamnă pante de 10%-20%. Trotuarul în lungul străzii are are diferenţe de nivel faţă de ampriza (platforma) carosabila fiind vizibilă şi inestetica. Pantă trotuarului dintre imobile şi carosabilul auto, care este inegală, uneori cu aspect vălurit şi cu urmări ce vor fi evidenţiate în urma unor ploi abundente prin bălti sau prin acumularea de gheaţă pe trotuar in perioada rece. În staţia de transport public, automatul de bilete este pe o platformă ce oferă diferenţa de nivel, extrem de periculoasă atât pentru utilizatorii acestuia sau pentru cei ce se deplasează in zona staţiei de transport călători. Accesele auto la imobilele de pe stradă au pante foarte mari, fiind periculoase pentru cărucioare de orice fel, biciclete, tărgi, fiind abordabile doar de autovehicule cu 4 roţi. Placarea cu piatra cubică poate fi o soluţie pentru zonele înguste însă aspectul este în unele cazuri, nepotrivit pentru estetică urbană. Vreau să precizez că nu vreau să critic întreaga lucrare, ci doar acele părţi vizibile şi disfuncţionale, destul de importante dealtfel, care vor rămâne după finalizarea şantierului. Noul mobilier urban (stâlpi, copacii ce vor fi plantaţi, eliminarea cablurilor aeriene, trama stradală sunt şi vor fi părţile cu + ale proiectului de modernizare, care oarecum vor îmblânzi din disconfortul parcurgerii pietonale a străzii.

Lăsând la o parte „hardware” -ul sau mai precis „malware”-ul lucrărilor, există probleme funcţionale, în care deciziile luate în proiectare cu siguranţă în timp vor arăta că reprezintă o direcţie greşită. Realizarea unei benzi suplimentare auto, fie şi pentru o linie de autobuz este o greşeală, strada ne oferind aceiaşi perspectivă a clădirilor, trotuarul fiind şi aşa foarte aglomerat iar în staţia de transport se creează o „pungă umană” cu riscuri majore de accidente şi un un grad mare de disconfort pentru trecători. Este din capul locului o greşeală, extinderea carosabilului auto cu încă o bandă atâta vreme cât nu se creează nici un avantaj, având în vedere că nu există soluţii de preluare/mărire a traficului pe axa Moţilor C. Manastur. În plus faţă de restricţionarea pietonală, strada va rămâne cel puţin la fel de poluata şi cu acelaşi trafic ceea ce este în totală contradicţie cu toate reglementările (PUG) şi „Strategia de… 2014-2020”. Încurajarea traficului prin zona centrală este o obsesie, o incompetenţă în dezvoltarea unor soluţii alternative şi o greşeală de strategie urbană care greu poate fi înţeleasă atâta vreme cât dezvoltarea infrastructurii oraşului este subordonată doctrinei ştiinţelor politice şi nu urbaniştilor, iar oraşul aparţine vehiculelor şi nu oamenilor.

Anunțuri

3 gânduri despre „Experimentul str. Memorandumului sau cronica unui posibil succes ratat

    Cristina a spus:
    29/05/2015 la 14:51

    Ce bine ar fi sa invatati sa scrieti inainte de a comenta!!! Nu se poate ca prima greseala sa fie chiar din titlu! Sunteti jurnalisti sau amatori? „S-au” intrebarea e de prisos?? Si in caz ca tot nu v-ati dat seama si probabil asa si e…am scris ironic „sau”/ ori despartit!!!!

    gigihebean a spus:
    29/05/2015 la 17:41

    Reblogged this on gigihebean.

    Dan_Cj a spus:
    30/05/2015 la 00:04

    Proiectele acestea sunt faucte in mare graba si de aceea dau rezultatele care se vad – P-ta Unirii, str. Eroilor, sunt exemple unde aliniamentul pavajelor i-ti va da dureri de cap/ochi/creier…pacat, fiind ca aceste lucrari sunt facute pentru perioade mari de timp – Sibiul si Alba-Iulia ne-au intrecut la acest capitol!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s