spatiicomerciale.ro studiu de caz

Publicat pe Actualizat pe

spatii comercialeArticolul analizeaza site-ul spatiicomerciale.ro prin prisma functionalitatii, asteptarilor utilizatorilor, a celor care proceseaza date in mediul virtual din domeniul  imobiliar. Abordarea este prin prisma celui care analizeaza piata si nu reprezinta neaparat si punctul de vedere al agentului/brokerului imobiliar.

Scurta introducere in tema. Am folosit in repetate randuri, portaluri diferite de real estate, iar imobiliare.ro in segmentul de acces liber (neplatit) este de departe un lider de piata national si care este in permanenta legatura cu agentii imobiliare ce detin un portofoliu si o baza tehnica corespunzatoare. (exista desigur si site-uri regionale care completeaza in mod important acest tip de informatii). De asemenea in spatiul media sunt foarte multe site-uri care au ramas „incremenite” cu informatii din perioada 2006-2009 si nu au mai evoluat nici ca structura de informatii si nici nu s-au mai imbogatit cu date.

Despre denumire. Site-ul spatiicomerciale.ro are din start o denumire prost aleasa pentru ca se refera si la altceva decat la spatii comerciale, si cu siguranta ar trebui gasita alta denumire mai relevanta, fie se adauga/lcumpara domenii precum spatiibirouri.ro, spatiiservicii.ro  spatiiindustriale.ro, sau poate fi impus un brand care sa le inglobeze. Eu insa cred ca ramificarea din interiorul portalului deja existent pe segmentele rezidentiale si nerezidentiale reprezinta o solutie mai buna. In fapt imobiliare.ro este un brand impus si un portal care nu trebui decat sa selecteze segmentul dorit (rezidential/nerezidential) astfel incat selectia pe structura bazelor de date sa fie cea mai adecvata.

Nivelul 1. Introducerea. Pagina de pornire, care in conceptele de pe ocean este asimilata si cu o carte de vizita, are o interfata grafica si functionala neadecvata, rece si deloc prietenoasa, atat la selectarea in imobiliare.ro cat si cea pe de pe spatiicomerciale.ro . Ar fi mai potrivita ca pornire o harta a tarii in care sa selectezi in mod multiplu judetul (eventual aria de interes),  modul de operare (adaugare anunt/consultare baza de date), tipul de segment de operare (chirie/vanzare/cumparare/licitatie) si categoria proprietatii (terenuri cu subgrupe, rezidential , birouri, comercial, industrial, servicii toate cu subgrupele necesare). Poate si un modul de traducere online automat reprezinta o optiune fezabila si deloc complicata.

Nivelul 2. Consultarea. In partea de consultare m-am simtit la fel de confortabil ca si cum as fi vrut sa cumpar o tableta, telefon sau televizor online adica parametrizarile fiind corecte cu filtre multiple si rezonabile. Rezumatele ofertelor contin informatiile utile si suficiente pentru a decide in aprofundarea uneia sau mai multe oferte. Poate chiar un „cos de cumparaturi” este util intr-o forma adaptata la cerintele specifice. De asemenea posibilitatea sortarii crescatoare/descrescatoare dupa vechime in functie de zone, suprafete, valori pe mp sunt utile. In fapt o combinatie adaptata nevoilor de real estate intre portalurile/magazinele on line de electronice (amazon, emag) si cele de rezervari in turism (booking, venere, etc) poate reprezenta o reteta de succes. De asemenea o cautare in interiorul bazei de date dupa cuvinte ce apartin textului anuntului poate constitui o filtrare suplimentara. Zonele caracterizate de coordonate geografice si puncte cardinale  N, S, E si V nu prea au sens in filtrare ci doar cartierele sau denumirile toponimice din meniul de selectie (se presupune ca cine cauta ar trebui totusi sa poata localiza in zona) iar selectia interactiva cu harta ar fi suficienta.

Nivelul 3. Detalierea. Aici lucrurile se schimba si informatia din acest nivel este cea care da consistenta portalului oferind, sau nu informatiile intr-un mod profesional. Agentiile imobiliare, care sunt sursele primare de informatii, isi dovedesc (sau nu) profesionalismul si siguranta in piata, astfel ca poti sa iti faci, citind si printre randuri, o imagine asupra proprietatii si calitatii intermediarului. O agentia credibila si sigura pe relatia sa cu clientul, ofera informatii clare, corect structurate si sumare asupra situatiei juridice, aspectelor tehnice ale imobilului, ale conditiilor specifice ale ofertantului, asupra vecinatatilor si potentialului zonei. Fotografiile sunt mai mult decat esentiale si nu am sa intru in detalii, iar zonarea corelata cu informatiile ce se pot obtine (orto)fotoplanurile publice (Google, Bing, Nokia, etc) inclusiv din streetview ajuta enorm in prima analiza a celor care doresc sa opereze in piata imobiliara. Data ultimei actualizari este extrem de relevanta, la fel cum ar fi si data aparitiei proprietatii pe piata imobiliara. De asemenea posibilitatea de a crea o fila/un dosar printabil (format pdf needitabil), pentru o astfel de proprietate este utila si ajuta in realizarea unui portofoliu, pentru cel care doreste sa-si organizeze o vizionare cu una sau mai multe agentii – aceasta optiune nefiind prezenta decat in cazul unor agentii cu calitate. Cei care organizeaza selectia acestor informatii oferite de agentii pot sa incerce sa imbunatateasca aceasta legatura cu furnizorii de informatii (agentiile) fiind importante fisa datelor si nu mesaje (semi)comerciale sau de promovare ale acestora, fie compuneri sau eseuri scrise de agenti imobiliari cu „talente literare” .

Avantaje: Una peste alta utilitatea site-ului este general recunoscuta printre principalele avantaje putand sa enumar: un timp mult redus pentru informare si cautare, posibilitatea de a ti crea o imagine asupra pietei specifice si potentialului in zona respectiva, extragerea de informatii economice, indici si alte informatii utile din domeniul direct sau conex pietei imobiliare. O discutie despre indicii imobiliare.ro reprezinta o alta tema ce probabil o voi analiza in viitor.

Directii posibile de urmat: parametrizarea si uniformizare in prezentarea informatiilor de „nivel 3”, care insa este extrem de dificila intr-o piata de tip mozaicat precum cea actuala, informatii economice ce ajuta la decizia privitoare la prospectarea efectiva a unei proprietati, informatii asupra impozitelor (cota anuala), vechimea cladirilor, caracteristicile dominante, tipuri de parcele, spatii publice, locuri de parcare, vecinatati relevante, alte informatii, harti cu riscuri de (cutremur, inundatie) iar la alt nivel si in alt plan eventuale „overlay”uri (straturi) privitoare la date statistice -securitate, populatie, economie, etc. De asemene sub aspect tehnic ar trebui sa se tina cont de portabilitatea si evolutiile viitoare din acest domeniu (stiu ca imobiliare.ro exista ca aplicatie pe platforme mobile). Am sa va recomand sa consultati site-ul http://www.propertyshark.com/ care este un site cu acces public si platit insa prezinta elemente extrem de interesante.

Salut initiativa celor de la blogul imobiliare.ro de a soloicita opinii externe si ale utilizatorilor pentru optimizarea site-ului

Anunțuri

Un gând despre „spatiicomerciale.ro studiu de caz

    […] Citeşte mai departe […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s