obiceiuri imobiliare la romani: botezul

Publicat pe Actualizat pe

Acest articol are  abordari care se apropie si de un pamflet fiind mai degraba un articol de vacanta

Sunt continuu surprins de investitorii mior(la)itici, multi din acestia cu bacalaureatul mai mult luat decat dat, buni cunoscatori ai limbii americane si-au botezat intr-un stil usor demiurgic, „cartierele”. Bunaoara in Cluj, mai mult sau mai putin falimentarele investitii precum American Village, Tower Park, L(o)uxemburg Residence, Irish Village, Manastur Vest Panoramic sunt doar cateva denumiri extrase din memoria imediata dar asociate cu diverse scandaluri imobiliare. Lista poate continua cu multe alte exemple, iar tara si capitala sunt pline de denumiri pompoase care nu au nici o legatura cu dezvoltarile imobiliare astfel botezate.

Ajutati de programe sofisticate de randare, de arhitecti si agenti imobiliari uneori poate prea priceputi (nu e o gluma) au adunat destui clienti  pentru achizitia unor astfel de proprietati virtuale fie prea frumoase, fie prea ieftine, dar cu denumiri pretentioase. „Strategia de imagine, marketing si branding” a functionat fiindca masinile de lux ale promotorilor, investitorilor achizitionate din „arvuna” clientilor, inscriptionate in mod pretios erau mai mereu prezente in locuri „vizibile” in care se aduna „lumea buna”.  Daca insa aceste proiecte ar reflecta realitatea la 3 ani de la initierea sau finalizarea lor, denumirile investitiilor ar fi probabil Poiana cu urzici, Acoperisul zburator, Vis a vis de Abator, Ansamblul Surpatura sau T(s)eapa Parc. S-ar putea spune ca denumiri precum Damaroaia Penthouse, Rezidenta Broasca Verde, Cartierul La Stani sau Ansamblul Imobiliar Coada Teleacului suna „ca dracu”. E foarte adevarat dar Poiana Marului, Valea Nalbelor, Rezidenta Cristal, sau Ansamblul Cascada pot fi denumiri atractive. Este evident ca orice investitie serioasa si „branduirea”/botezul unui complex imobiliar  nu se face ca si acum „la un ceai, sau la o sezatoare literara” (de catre acesti eruditi) ci pe baza unui studiu de fezabilitate, impact, marketing  care sa tina cont de piata imobiliara, nisa de clienti, strategii de vanzari corelate cu tipul imobilelor si alte elemente specifice. Cu siguranta denumirea este importanta intrucat aceasta personalizeaza si fixeaza in mentalul  potentialilor clienti o anumita perceptie care sigur trebuie sa fie favorabila.

Strategia de vanzare si marketingul nu ar trebui sa ofere piste false sau imagini deformate privitoare la dezvoltarea imobiliara asa cum se intampla acum in majoritatea situatiilor cand un catar e vandut precum un cal pursange. Dar, de fapt cui ii pasa, cand oricum cel care il incaleca este un hidalgo sarac dar romantic precum Don Quijote !?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s